Forretningsorden for bestyrelsesarbejdet i Grundejerforeningen Gartnervænget
Formålet med forrentningsorden er at sætte en ramme om bestyrelsens virke mellem generalforsamlingerne.
-
Bestyrelsen afholder mindst 6 årlige møder eller flere efter behov.
-
Arbejdet i bestyrelsen er ulønnet og medlemmer af bestyrelsen er til en hver tid omfattet af tavshedspligt i forhold til videregivelse af personfølsomme oplysninger.
-
Referatet fra generalforsamlingen underskrives på første møde og hermed tilkendegiver de valgte medlemmer, at de er bekendt med foreningens vedtægter og regler.
-
På første bestyrelsesmøde foretages en opgavefordeling mellem medlemmerne.
-
På første bestyrelsesmøde udarbejdes årsplan for aktiviteter i foreningen.
-
Formanden indkalder til bestyrelsesmøde og fremsender dagsorden ca 6 dage før mødet.
Alt materiale fremsendes via mail.
-
Dagsorden skal indeholde en drøftelse af foreningens økonomi.
-
Bestyrelsen er beslutningsdygtig når mindst 3 bestyrelsesmedlemmer er fremmødt.
-
Afstemning foretages ved håndsoprækning.
-
Bestyrelsen kan bestemme, at Generalforsamlingen vælger ad hoc udvalg til varetagelse af særlige opgaver.
-
Grundejerforeningen har digital postkasse samt benytter digitale løsninger i forhold til bankforbindelser. Kassereren har rettigheder og pligter til at administrere dette sammen med formanden. Såfremt der skal foretages overflytninger mellem konti, skal der altid være underskrift af formanden
-
Såfremt et bestyrelsesmedlem har en sag eller bliver part i en sag som skal drøftes i bestyrelsen, kan bestyrelsesmedlemmet ikke deltage i bestyrelsesarbejdet før sagen er afsluttet, og træder derfor midlertidig ud af bestyrelsen. Der indkaldes suppleant.
-
Referater fra bestyrelsesmøder fremsendes til medlemmerne via hjemmesiden GVRY.DK. Det forventes, at medlemmerne gør brug af denne løsning. Såfremt enkelte medlemmer ikke har adgang hertil, vil referatet – efter anmodning – blive omdelt i papirformat.
-
Grundejerforeningens hjemmeside opdateres af et bestyrelsesmedlem eller anden grundejer, hvis det er den bedste løsning, men ansvaret vil altid ligge hos bestyrelsen i Grundejerforeningen.
Forretningsordenen er endeligt godkendt på bestyrelsesmødet den 29. august 2018